Farvel til børnehaven

I har sagt farvel til børnehaven og et nyt kapitel skal til at begynde. Denne overgang er både spændende og noget man har set frem til, men kan også skabe utryghed. Derfor har skolen i forbindelse med skolestart, et tæt samarbejde med børnehaverne.

Frem mod start i førskole har børnehaverne besøgt skolen flere gange og tilbragt dagen på og uden for skolen. Tæt på opstart inviterer skolen Børnehaverne til en hyggeformiddag, hvor alle medarbejdere fra førskole-teamet deltager.

Overlevering fra Børnehaven
Personalet fra førskole klasserne og barnets børnehave mødes og får en personlig overlevering, så vi er rustet til at tage godt imod dit barn.
Dette samarbejde danner udgangspunkt for det videre arbejde med børnene. Vi har alle det overordnede mål, at give de kommende børnehaveklassebørn en god og tryg start på deres skolegang.

Hvorfor er førskole vigtigt
En af vores opgaver bliver at få jeres barn til at finde ro, falde til og finde tryghed i deres nye rammer.
Vi skal bruge tiden i miniklassen på at få gjort jeres barn klar til den kommende skolestart i børnehaveklassen. Det betyder, at vi skal forberede dem på de krav, regler og rammer som de vil blive stillet over for efter sommerferien. Alt dette kræver en indsats af os alle, for at jeres barn får den bed-ste start.

Vi vægter højt, at de bliver en del af skolen, indskolingen og dagens gang i skoletiden og i SFO. Samtidig med denne indslusning etableres der en ekstra kontakt til de nuværende børnehaveklasser, så de ikke er frem-mede for hinanden ved skolestarten i august.

Farvel til børnehaven