Praktisk info - førskole

Indskrivning - hvordan og hvornår indskriver jeg mit barn?

Som udgangspunkt skal jeres barn starte i skole det år, barnet fylder 6 år. Indskrivning af elever til Nordfyns Kommunes børnehaveklasser foregår via Nordfyns Kommunes hjemmeside - klik her for at komme til siden

Hvis der ikke ønskes indskrivning på en af kommunens folkeskoler, skal I alligevel gå ind på den digitale indskrivning for at tilkendegive dette. Selvom der søges om udsat skolestart, skal I alligevel indskrive på den skole I ønsker. I kan læse meget mere på hjemmesiden under ’Ofte stillede spørgsmål til skoleindskrivning’.

I er også velkommen til at kontakte skolen:

Afdeling Nordmark: 2341 3136
Afdeling Særslev: 6482 7960

Hvilket afdeling på Glavendrupskolen tilhører vi?

På Distrikt Glavendrup har vi to afdelinger med indskoling. Skolebestyrelsen har udarbejdet princip for fordeling på indskole afdeling Særslev og indskoling afdeling Nordmark.
Klik her for at komme til Glavendrupskolens principper. Her ligger princip omkring klassedeling ved skoleindskrivning i 0. klasse.

Ved indskrivning i påbegyndt skoleår vil man blive tilbudt plads på den afdeling der er mulighed for jf. børnetal i klasserne.

Betaling - SFO og førskole

Når man betaler for førskole så er fuldtidsmodul SFO inkluderet i prisen. Man kan derfor bruge SFO både morgen og eftermiddag.
Hvis man har brug for SFO når barnet starter i 0. klasse så skal dette tilmeldes når barnet indskrives.
Klik her og se takster for førskole - bemærk at førskole hedder "FØR-SFO"

Førskole hører under SFO ("Før-SFO") og er derfor betalingsfri i juli måned. Det betyder at, hvis der tilbydes sommerferiepasning i juli måned så opkræves der separat betaling for dette. Det er frivilligt om man ønsker at benytte sommerferiepasning.

Klik her for adresse til afdeling Nordmark
Klik her for adresse til afdeling Særslev
 Førskole på Glavendrupskolen