Målsætning vedrørende børnene
Undervisningen tager udgangspunkt i det enkelte barn og skal udvikle børnenes livsglæde og livsduelighed.
Der skal i undervisningen og samværet i skolen lægges vægt på at udvikle børnenes grundlæggende og formelle færdigheder og redskaber.
- ansvar overfor fællesskabet
 - evne til indlevelse
 - respekt for forskellige holdninger og kulturer - herunder historier og religioner
 - nysgerrighed og viden om omverdenen
 - kreative evner og fantasi gennem arbejdet med forskellige musisk/kreative områder
 - kritiske sans samt modet til at tilkendegive holdninger - og at kunne argumentere for dem
 
Målsætning vedrørende lærerne
Undervisningen skal afspejle lærerpersonalets trivsel og glæde ved arbejdet.
Der skal prioriteres og tilrettelægges således at:
- lærerne løbende kan udvikle det pædagogiske og faglige niveau gennem efter- og videreuddannelse
 - der er fokus på lærernes velfærd og arbejdsmiljø
 
Målsætning vedrørende forældrene
Skole-hjem samarbejdet skal give børnene tryghed og skoleglæde
Det er en fælles forpligtelse for forældre og lærere at:
- etablere et aktivt samarbejde
 - agere med tillid og loyalitet
 - være troværdige - og dermed trygge - voksne for børnene
 
Målsætning vedrørende skolens rammer
Skolens rammer skal medvirke til at befordre skolens mål med arbejdet.
Undervisningen skal:
- udfolde sig i pæne og til undervisningen velindrettede lokaler
 - have muligheder for at indeholde brug af informationsteknologien
 - foregå med brug af stadigt opdateret undervisningsinventar og relevante undervisningsmidler