Skolebus - skolerejsekort

Alle lokale busruter er gratis for børn og unge under 16 år i Nordfyns Kommune.

Man skal ikke bruge skolerejsekort:

• Når man er under 16 år
  • Når man kører med lokalruterne mellem skole og hjem

Man skal bruge skolerejsekort:

• Når man er fyldt 16 år
  • Når man kører med regionalruterne, fælleskommunale eller uddannelsesruterne for at komme mellem skole og hjem. I kan på Find din rejse (fynbus.dk) eller på vedhæftede overblik se, hvilke ruter der er tale om. De grønne er regionalruter og de grå er uddannelsesruter og kræver begge buskort. For info ring på 6311 2200 (tast 2)

Hvordan får jeg skolerejsekort:

Alle elever med folkeregisteradresse i Nordfyns Kommune kan få et gratis skolebuskort gældende for 2 zoner fra hjemmeadressen. Skolebuskort bestilles ved at udfylde et ansøgningsskema der afleveres på skolens kontor.

Ansøgningsskema til skoleår 2024/2025 finder du nederst på siden - bemærk der er 2 forskellige skemaer. Et for 1.-9. klasse og et for 10. klasse elever.

Ansøgningsskemaet skal udfyldes og afhentes på kontoret på afdeling Nordmark, Søndersø eller Særslev. Der går mellem 14-20 dage fra indlevering af skema til I modtager buskortet i postkassen. Er der behov for et midlertidigt kort i mellemtiden kan dette afhentes på skolens kontor. Der kan også afhentes et ansøgningsskema på kontoret.

Skal man bruge yderligere zoner kan dette tilkøbes via skolens kontor.

Klik her og læs mere om regler under menuen BEFORDRING
Klik her for at kontakte Skole og Dagtilbud - kontaktinfo findes nederst på siden.
Klik her for kontaktinfo til Fynbus