SFO Nordmark

Ullerupvænget 10
5471 Søndersø

Kontakt:
64 82 84 35 (mellem 14.00-17.00/fre 16.00)
Beskeder til personalet via Aula "SFO Nordmark"
Komme/Gå information indskrives via KOMME/GÅ i Aula

------------------------------------------------------------

Fysiske rammer

Vores fysiske rammer består af et stort udeområde med bålhytte, legetårn, gynger, legehuse, mooncar område, en stor bakke samt små skovområder. Det indbyder til mange spændende udendørsaktiviteter og muligheden for boldspil på et af vores store græsarealer. I skolegården kan der løbes på rulleskøjter, løbehjul eller skateboard.

Vores indeområde byder ligeledes på mange muligheder for aktiviteter. Vi har vores eget SFO-lokale med dukkekrog, legekøkken og playmobil. Det er også her vi tegner, spiller brætspil og har gang i små kreative aktiviteter. Det store fællesrum benytter vi ofte til fysiske aktiviteter.

I SFO har vi desuden mulighed for at gøre brug af skolens billedkunstlokale til spændende projekter. Vores cafe fungerer som spisested for børnene om eftermiddagen. Det er her man spiser sin medbragte eftermiddagsmad i et hyggeligt fællesskab. Af og til bager vi sammen med børnene i køkkenet. Det er caféen der er samlingspunkt om morgenen, for børn tilmeldt morgenmodul.

Som I kan se har vi et stort fysisk aktivitetsområde, og I må derfor som forældre forvente at bruge noget tid på at finde jeres barn, når I henter. Spørg gerne personalet til råds hvis I er i tvivl. Når børnene starter i SFO/miniklasse tager vi dem med på en rundtur, og viser dem hvor de må færdes. Det er vores erfaring at børnene er rigtig gode til at huske og respektere grænserne.

SFO Caféen

Vores SFO café åbner om eftermiddagen efter skoletid. Der vil generelt altid være personale at finde i, eller lige omkring, caféen. Den voksne som passer caféen om eftermiddagen, omtaler vi i daglig tale som blæksprutten. Blæksprutten tager imod telefonopkald, beskeder fra forældre, sender børn hjem/til bus ifølge gældende aftaler, og kan være behjælpelig i forbindelse med spørgsmål og informationer.

Det er ved SFO caféen børnene tjekker ind om morgenen eller om eftermiddagen og tjekker-ud når de bliver hentet eller går hjem. Det er via vores Aula KOMME/GÅ skærm. Personalet i SFO fører tilsyn med børnene.

Ved Caféen står også vores tavle med de aktiviteter/værksteder der er i gang den pågældende dag og hvilken medarbejder der er knyttet på.

Beskeder til SFO

Vi har mulighed for at sende børn hjem, til bus eller til fritidsaktiviteter, på halve eller hele timer. Faste aftaler tastes ind i KOMME/GÅ på Aula - ændringer til den pågældende dag skal være indskrevet på Aula senest kl. 14.00 ellers skal der tages telefonisk kontakt til SFO i åbningstiden. I er også velkommen til at henvende jer til blæksprutten hvis I har beskeder vedrørende aftaler.
SFO tjekker dagligt beskeder på AULA kl. 14.00. Bemærk at vi kun sender børn hjem hver halve eller hele time.

Morgen SFO

Morgen SFO har base i caféen hvor der tilbydes morgenmad i tidsrummet kl. 06.00-07.30.
Vi lægger vægt på en sund og nærende start til skoledagen, og tilbyder derfor havregryn, havrefras, cornflakes, brød, knækbrød, ost, rosiner og marmelade. Der serveres kun pålægschokolade om fredagen. Klokken ringer første gang kl. 07.50, hvorefter børnene sendes til deres respektive klasser.

Garderober i skole og SFO

Alle børn har egen garderobe med plads til skoletaske, overtøj, fodtøj og skiftetøj. Da vi har dage hvor vi alle er udenfor i SFO, er det vigtigt at alle børn har overtøj og fodtøj med som passer til årstiden. Husk navn i tøjet.

Legetøj i SFO

Det er ikke tilladt at medbringe eget legetøj i SFO, med undtagelse af visse legetøjsdage og på skolefridage. Vi kan ikke tage ansvaret for, hvis det medbragte legetøj går i stykker eller bliver væk. Det er derfor en god idé at overveje hvilket legetøj man giver sit barn med på legetøjsdage.

Mobiltelefoner og smartwatch

Det er i skoletid samt SFO-tid ikke tilladt børnene at benytte egen mobiltelefon eller smartwatch, med mindre det er ifølge aftale med SFO personalet.

SFO