SFO | Særslev

Vestergade 5
5471 Søndersø

Kontakt:
Beskeder til personalet via Aula "SFO Særslev"
Komme/Gå information indskrives via KOMME/GÅ i Aula

------------------------------------------------------------

Fysiske rammer

I Særslev SFO er der altid plads til fri leg. Her kommer børnene ned efter en lang arbejdsdag og har brug for at lege, derfor er det vigtigt for os at alt er selvvalgt. Vi stiller aktiviteter til rådighed, som krea i billedkunst, brætspil i 0as, just dance på PLC og gymnastiksalen har så vidt det er muligt altid åbent til fri leg eller boldspil.

Vi bruger skolens område udenfor, går på det grønne område ved siden af og benytter vores nyistandsatte bålhytte. Udenfor kan man køre på løbehjul, mooncar og cykler, der kan klatres rundt på Tarzanbanen eller laves seje tricks på Parkour.

I SFO lokalet er basen, her kan man finde KOMME/GÅ skærmen, samt få guidning i hvilke aktiviteter der er åben på dagen.

Man må altid spise en eftermiddagsmad i SFO´en.

Morgen i SFO

Om morgen er der mulighed for morgenmad fra kl. 6.00 til 7.30, her serveres der rugbrød og knækbrød med forskelligt pålæg, samt cornflakes og havregryn. De fleste morgener åbner gymnastiksalen til stikbold. Når klokken bliver 7.55 sendes børnene i klasserne og skoledagen starter 8.05.

Beskeder til SFO

Beskeder til SFO skal foregå via KOMME/GÅ systemet eller AULA hvor til "SFO SÆRSLEV". Beskeder skrives inden klokken 14.00 samme dag, da vi som personale gerne vil være nærværende ved jeres børn og derfor ikke løbende kan tjekke beskeder. Ved akut opstået behov kontaktes SFO direkte på telefon - se ovenstående.

Legetøj i SFO

Det er ikke tilladt at have legetøj med i SFO’en, på legetøjsdage i klasserne ser vi helst at legetøjet bliver ved børnene garderobepladser, da det nemt kan blive væk. Vi tager ikke ansvaret for hvad der kan ske med legetøjet.

Mobiltelefon og smartwatch

Det er ikke tilladt for børnene at bruge egen mobiltelefon eller smartwatch medmindre andet er aftalt med en voksen fra SFO´en.