Glavendrupskolen - Vores skole - "hvor mennesker bliver til"
Glavendrupskolens værdigrundlag
Glavendrupskolen skal være en tryg og faglig folkeskole. Her prioriteres fællesskab, selvstændighed, ansvarlighed, evne til at samarbejde og respekten for forskelligheder højt. Målet er at skabe livsduelige elever, der, når de forlader skolen, fortsat har lyst og mod til at udvikle og videreuddanne sig.
På Glavendrupskolen lægger vi vægt på
- et trygt læringsmiljø, hvor såvel de boglige som de kreative kundskaber og dannelse vægtes højt
- trivsel og det sociale liv
- åbenhed, imødekommenhed og en positiv indstilling
Glavendrupskolens Vision
Med udgangspunkt i folkeskolelovens formålsparagraf er visionen for Søndersøskolen, at skolens faglige og pædagogiske virksomhed medvirker til at give alle elever de bedst tænkelige muligheder for at realisere et indholdsrigt og meningsfuldt liv.
Vi vil være det naturlige valg af skole i lokalområdet, hvor engagerede og dygtige lærere skaber undervisning af høj kvalitet, og hvor trivsel, dannelse samt et positivt forpligtende samarbejde mellem skole, hjem og elever prioriteres.
Glavendrupskolens Mission
Vores kerneopgave er i samarbejde med eleverne og forældrene at tage ansvar for elevernes faglighed og læring samt dannelse i det forpligtende fællesskab en moderne folkeskole bygger på.
Glavendrupskolens værdier er
- faglighed og læring
- dannelse
- fællesskab
Faglighed og læring – det betyder, at vi vil være en skole, der:
- har høje faglige mål for alle elever
- har et højt ambitionsniveau for alle elever
- tager udgangspunkt i den enkelte elevs baggrund og potentialer
- har mod til at eksperimentere og skabe kreativitet
- tager afsæt i den nyeste forskning og er rodfæstet i gode erfaringer
Dannelse – det betyder, at vi vil være en skole, der:
- er bevidst om skolens vigtighed for elevernes dannelsesproces
- skaber selvindsigt, så eleven kan leve det liv, de er sat i
- hjælper eleverne med at agere i tillidsfulde og forpligtende relationer
Fællesskab – det betyder, at vi vil være en skole, hvor:
- alle indgår i et fællesskab
- det handler om at have gode relationer til hinanden, da vi i mødet med hinanden udvikles
- alle bliver set og anerkendt
- forskellighed og mangfoldighed ses som en styrke
- forældrene er en naturlig del af fællesskabet